09199880999

در کنار استعلام نرخ حمل و نقل بین المللی، شما میتوانید ضمن استعلام ترخیص کالای خود، چرخه ی واردات کالای خود را تکمیل کنید. همچنین ترخیص کاران محترم ضمن آگاهی از حضور همکارانشان در سامانه ی کارگو اینکوآری، بهترین و رقابتی ترین نرخهای خود را ارائه خواهند داد.

اگر شما در مشاغلی در زمینه واردات و صادرات کالا هستید، احتمالاً با اصطلاح ترخیص کالا و استعلام ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا از گمرک بسیار آشنا بوده اید. زیرا گمرک نقش مهمی در تجارت مرزی دارد. برای کسانی که تازه شروع کار در تجارت صادرات و واردات می کنند ، این یک مفهوم جدید است و به دلیل پیچیدگی های آن، چالش های واقعی برای مشاغل کوچک است. در ادامه با استعلام آنلاین کارگو همراه باشید تا بیشتر در مورد استعلام ترخیص کالا بدانید.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

به طور خلاصه، ترخیص کالا از گمرک روش تهیه مجوز از دولت حاکم یک کشور، از طریق مرجع گمرکی آن است که کالاها را از قلمرو خود خارج کند (صادر کند) یا کالاها وارد خاک آن شوند (واردات)

در اینجا ما برخی از سوالات پرسیده شده در مورد ترخیص کالا و استعلام ترخیص کالا از گمرک را به عنوان یک سری از سوالات متداول مفید در اختیار شما قرار داده ایم تا به شما کمک کند.

چه مدارکی برای ترخیص کالا و استعلام ترخیص کالا از گمرک لازم است؟

همانند سایر توصیه های ما، اسناد نیز می توانند مختص کشور یا منطقه باشند. در اینجا ما در مورد مهمترین اسنادی که مقامات گمرکی به احتمال زیاد درخواست می کنند مشاوره ارائه می دهیم.

یک فاکتور تجاری

تأمین کننده کالا فاکتور تجاری را برای خریدار صادر می کند. این یک سند حقوقی است که اثبات فروش بین دو طرف است. هنگام واردات، نماینده گمرک از فاکتور تجاری برای تعیین ارزش واقعی کالا و ارزیابی عوارض و مالیات قابل پرداخت استفاده می کند. در زیر برخی از جزئیاتی که مقامات گمرکی در مورد فاکتورهای تجاری جستجو می کنند ذکر شده است:

  • شماره فاکتور و تاریخ
  • قیمت ها، مقادیر، توضیحات و کدهای HS محصولات فروخته شده
  • اطلاعات مربوط به فروشنده و خریدار، از جمله شماره شناسایی مالیاتی آنها

موافقت اینکوترمز

مقامات گمرکی در برخی از کشورها ممکن است فاکتورهای رسمی (فاکتورهای اولیه) را برای اداره حقوق و عوارض واردات مجاز بدانند. ممكن است ملل دیگر به فاكتور گمركی جداگانه ای احتیاج داشته باشند كه اساساً همان اطلاعات فاكتور تجاری را داشته باشد اما در قالبی مشخص. صرف نظر از این ، کارگزار گمرک می تواند به شما کمک کند نوع نوع فاکتور برای ترخیص محموله مورد نیاز است.

یک لیست بسته بندی

لیست بسته بندی شامل تمام مشخصات مربوط به محتویات یک محموله است. این لیست نقش مهمی در روش حمل و نقل دارد. حمل و نقل کالا علاوه بر اینکه توسط کارگزار گمرک برای ترخیص استفاده می شود، برای ایجاد رزرو با یک شرکت حمل و نقل و صدور بارنامه به جزئیات نیز احتیاج دارند. در زیر برخی از جزئیاتی که اغلب در لیست بسته بندی ظاهر می شوند ذکر شده است:

اطلاعات دقیق در مورد فروشنده، خریدار و فرستنده ، شماره های فاکتور ، تاریخ حمل ، نحوه حمل و نقل ، اطلاعات مهم در مورد شرکت مخابراتی ، شرح کالا ، نوع بسته بندی (به عنوان مثال جعبه، بسته، یا کارتن) ، مقادیر ، ابعاد ، مجموع وزن های خالص و ناخالص ،علائم بسته (به عنوان مثال، شماره ظرف و مهر و موم)

آیا یک وارد کننده / صادر کننده مجبور به ترخیص از گمرک است؟

اقدام به ترخیص کالا از گمرک زمانی انجام می شود که یک شرکت بین المللی اعزام می کند، چه از طریق حمل و نقل هوایی و چه دریایی. قبل از اینکه هر محموله ای از بندر یا فرودگاه مبدا خارج شود، حمل و نقل باید مجوز صادرات را بدست آورد.

به محض ورود به کشور مقصد، قبل از تحویل بار به گیرنده کالا، نیاز به ترخیص کالا است. برای همین بهتر است از قبل استعلام ترخیص کالا را از گمرک بگیرید تا در زمان بسیار کمی بتوانید کارهای ترخیص را انجام دهید.

چه زمانی نیاز به تنظیم ترخیص کالا از گمرک می باشد؟

در بیشتر موارد، هر زمان کالاهای تجاری را از طریق کشوری ، هوایی یا دریایی از کشوری به کشور دیگر منتقل می کنید، ترخیص کالا از گمرک اجباری است. استثناهای خاصی وجود دارد.

همچنین، ممکن است محموله های کوچکتر از نیاز به روند رسمی ترخیص کالا از گمرک معاف شوند.

از آنجا که رویه های ترخیص کالا از واردات و صادرات کاملاً خاص کشور است، ضروری است که تاجر تحقیقات لازم را انجام دهد یا با یک متخصص (به طور معمول یک کارگزار گمرک یا حمل و نقل کالا) مشورت کند.

استعلام کارگو

شرکت استعلام کارگو یکی از شرکت های مهم و با تجریه در زمینه استعلام حمل و نقل بین المللی، داخلی، ترخیص کالا از بندر بوشهر، ترخیص کالا از گمرک بندرعباس، ترخیص کالا از گمرک انزلی، ترخیص کالا از گمرک چابهار و بسیاری از موارد دیگر می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سامانه اعلام بار از اخرین زمان و وضعیت بارگیری مطلع باشید.

منابع:

Release and Clearance of Goods

Simplifying Procedures and Improving Control Prior to Release of Goods

تماس